Het derde jaar alweer dat we als Stichting Rural Women Foundation samen met Rotary Arnhem Rijn de sponsorloop Wandelen voor Water mochten organiseren.

Fantastisch Resultaat bij Wandelen voor Water Actie in Arnhem

ARNHEM - APRIL 2016

Op woensdag 30 maart hebben we met leerlingen van de beide Pieter de Jong scholen in Arnhem Rijkerswoerd gewandeld naar aanleiding van Wereld Water Dag.

Het was een mooie ochtend met behoorlijk wat zon en weinig wind, prima dus om de aantrekkelijke route langs het water naast de Huissense Dijk en door het Immerloo Park te lopen.

Ongeveer 140 schoolkinderen liepen een afstand van zes kilometer met in hun rugzak zes liter water. Dit alles onder begeleiding van hun leerkrachten, geïnteresseerde ouders, een tiental vrijwilligers van de Rotary Club Arnhem-Rijn en Arnhem-Huissen, en bestuursleden van de Stichting RWF.

Halverwege de route hadden we een rustpunt ingericht dat door Albert Heijn De Drieslag in Arnhem Zuid rijkelijke was voorzien van fruit en krentenbollen. Verder had een bestuurslid van de Stichting RWF “Buns” (traditionele Nigeriaanse oliebollen) gebakken die bij de schoolkinderen erg goed in de smaak vielen.

Waar liepen we voor

Dit jaar was het doel van onze sponsorloop een schoon drinkwaterproject voor Amadim Primary School in Awoidemili, Nigeria.

Wat gaan we daar doen?

• slaan van een drinkwater put
  • aanleg van een pomp met filter-installatie
  • bouw van een watertoren met zonnepanelen voor de stroomvoorziening
  • aanleg van drinkwatervoorzieningen bij de school

De Opbrengst

De actie heeft, zoals u hieronder kunt zien, dit jaar opnieuw een uitstekend resultaat opgeleverd, waarvoor we alle betrokkenen namens de kinderen van Amadim Primary School, hartelijk bedanken.

Kinderen Pieter de Jong school 1 € 1.361
Kinderen Pieter de Jong school 2 € 849
Subtotaal
Rotaryclub Arnhem-Rijn € 2.000
Rotary Club Arnhem-Huissen € 1.105
Salvatorkerk/Elden-de Kandelaar € 400
Overige € 50
Totaal Wandelen voor Water
Bijdrage Wilde Ganzen € 2.882
Totale Opbrengst voor dit project

Budapest

Ook in het buitenland werd enthousiast meegelopen voor onze projecten.

De SEK Budapest International School heeft een bedrag van € 607 bij elkaar weten te halen. Zo'n 75 kinderen hebben meegedaan. Deze Hongaarse school heeft ons vorig jaar ook al meegeholpen en daar zijn we uiteraard erg bij mee.

Hoe verder

De bouw van het schoon drinkwater en sanitatie project op Amadim Primary School zal starten zodra we ook het geld voor het toiletgebouw bij elkaar hebben.

Het project op de Obioma Primary school in Ukpo, Nigeria, waarvoor we vorig jaar een vergelijkbaar bedrag bij elkaar hebben gewandeld, is afgelopen maart 2016 succesvol afgerond en we zijn trots op de prima resultaten! In onze volgende nieuwsbrief zullen we hier apart aandacht aan besteden.

Als Stichting RWF bedanken we iedereen die als sponsor, deelnemer of vrijwilliger dit fantastische resultaat mogelijk heeft gemaakt en we kijken uit naar de spoedige realisatie van schoon drinkwater en goede sanitatie voor de schoolkinderen in Awoidemili.