Nieuwsbrief #9

2016 is ons succesvolste jaar tot nu toe als het gaat om fondsenwerving. Onze relatie met Wilde Ganzen is verder uitgebreid en we zijn nu strategische partners.

2016 nu al een geweldig jaar voor Stichting Rural Women Foundation!

ARNHEM - NOVEMBER 2016

Afgelopen zondag 13 november waren we (inmiddels al voor de derde keer) verkozen tot Project van de Week. Wilde Ganzen gebruikt onze projecten om geld te kunnen werven voor schoon drinkwater en sanitatieprojecten in Nigeria. Het gaat deze keer om de Amadim Primary School en de Community Primary School in Awoidemili, Imo State.

Deze projecten komen ten goede aan zo'n 800 leerlingen en hun leerkrachten, en aan nog eens 5000 omwonenden.

Brasserie ‘t Zusje

Via Wilde Ganzen zijn we eind vorig jaar in contact gebracht met de franchise-keten Brasserie ‘t Zusje (Tapas restaurants in een gastvrije Brabantse setting).  Dit heeft geresulteerd in een unieke samenwerking waarbij Brasserie ‘t Zusje een compleet drinkwater en sanitatieproject financiert. Het gaat om voorzieningen voor het Ubahaezedeke gezondheids-centrum in Awoidemili.

In het restaurant wordt veel aandacht besteed aan ons project en ieder verkocht flesje water draagt bij aan de realisatie ervan. Zo is er een prachtige combinatie onstaan: van vrouwen (‘t Zusje in Nederland), voor vrouwen en kinderen (in Afrika), door vrouwen (Stichting RWF).

Onlangs is de tweede fase van dit project gestart met de constructie van het toilet en het douche gebouw. In de eerst fase hadden we het gezondheidscentrum al voorzien van schoon drinkwater. Dit bleek overigens niet eenvoudig, want er moest uiteindelijk zwaardere apparatuur worden ingezet om maar liefs tot een diepte van 130 meter te boren voordat er een bruikbare waterlaag werd gevonden.

We verwachten het Ubahaezedeke gezondheidscentrum project nog voor eind van dit jaar af te ronden en feestelijk in gebruik te nemen. Daarmee is dan ons zevende project een feit.

De Gouden Gans

Vanwege de unieke situatie dat Brasserie ‘t Zusje ervoor heeft gekozen om een compleet project van ons te financieren, hebben we besloten om met dit project deel te nemen aan de competitie rond de Gouden Gans 2016. Dit is een initiatief van Wilde Ganzen waarbij jaarlijks door groot aantal stichtingen wordt gestreden om een bedrag van 10.000 euro.

Met die geld willen we:

• de procedure voor het CBF kwaliteitskeurmerk doorlopen
  • een extra bijdrage leveren aan een drinkwater en sanitatie project op een basisschool
  • een extra bijdrage leveren aan wetenschappelijk onderzoek ter ondersteuning van ons HIV/AIDS preventie programma op middelbare scholen in Ukpo, Nigeria
  • in 2017 een bezoek brengen aan onze projectlokaties in Ukpo en Awoidemili

We vragen om uw steun bij de Gouden Gans verkiezingen 2016

Onze kans om de Gouden Gans 2016 te winnen worden in belangrijk mate bepaald door het aantal op ons project uitgebrachte stemmen. Wij verzoeken daarom iedereen ons te steunen in onze strijd voor de 10.000 euro door:

We rekenen graag op uw steun!