Geweldig wat u de afgelopen vijf jaar allemaal mogelijk heeft gemaakt. Inmiddels profiteren enkele duizenden schoolkinderen van schoon drinkwater en goede, hygiënische sanitaire voorzieningen. En het aantal kinderen neemt elk jaar toe?

10 projecten in 5 jaar!

ARNHEM - FEBRUARI 2017

Verder plukken jaarlijks meer dan 3.000 patiënten de vruchten van de nieuwe voorzieningen bij hun lokale gezondheidscentrum. Een veelvoud aan omwonende dorpelingen beschikt door onze projecten nu ook over wateraftappunten in de buurt.

Met grote dankbaarheid kunnen we u melden dat ons tiende project nu volop in uitvoering is. Het gaat om Community Primary School Ohukabia in Awoidemili, Nigeria. Jaarlijks zullen 480 leerlingen en hun leerkrachten gaan profiteren van deze nieuw aangelegde faciliteiten. We verwachten dat de oplevering begin april zal plaatsvinden.

Feestelijke opening in Awoidemili

We hebben 2016 in stijl kunnen afsluiten met de feestelijke opening van de drinkwater, douche en toiletfaciliteiten voor het Ubahaezedeke Primary Healthcare Centre in Awoidemili.

Dit project werd volledig gefinancierd door de franchise-organisatie Brasserie ‘t Zusje uit Uden, een unieke situatie voor onze stichting.

Wandelen voor Water 2017

Op 15 maart organiseren wij voor de vierde keer de actie Wandelen voor Water in de regio Arnhem. Dit jaar doen bijna 470 kinderen van IKC De Abacus basisschool in Huissen mee aan deze sponsorloop.

De kinderen uit de hoogste klassen lopen dan, als tegenprestatie voor het verzamelde sponsorgeld, een tocht van zes kilometer met zes liter water in hun rugzak, evenveel als schoolkinderen in Nigeria regelmatig moeten lopen voor schoon drinkwater thuis.

De sponsorloop wordt georganiseerd door basisschool IKC De Abacus in samenwerking met de Rotaryclub Arnhem-Huissen en Stichting RWF. Hoofdsponsors zijn de Rotaryclub en de Albert Heijn in Huissen. Zij zorgen onder andere voor een stukje fruit en een krentenbol voor alle deelnemers op het rustpunt van de route.

Recent heeft Brown’s School in Chelsfield, Kent, Verenigd Koninkrijk, zich aangesloten bij de sponsor aktie van IKC De Abacus. Dus zal ons wandelen voor water dit jaar opnieuw een internationaal karakter krijgen (vorig jaar nam de Internationale school in Budapest, Hongarije deel).

De opbrengst van de sponsorloop komt ten goede aan ons drinkwater en sanitatie project voor Abaozor Primary School in Udi, Nigeria. We hopen op een bedrag van 10.000 euro.

Projecten RWF 2017

Uiteraard zijn we druk bezig met de plannen voor nieuwe projecten in Zuid-Oost Nigeria.

We hebben de volgende projecten gepland voor 2017:

• schoon drinkwater en sanitatieproject voor de Abaozor school in Udi
  • schoon drinkwater en sanitatieproject voor de Anadunma school in Enugwu-Agidi
  • schoon drinwater en sanitatieproject voor het Gemeenschapscentrum in Ukpo
  • schoon drinkwater en sanitatieproject voor het Umuabi Gezondheidscentrum in Enugu
  • uitbreiding van het HIV/AIDS preventieproject met 4 middelbare scholen in Awoidemili
  • women empowerment project (micro-credieten) voor vrouwen in achterstandssituaties

Het totale bedrag dat we voor al deze projecten nodig hebben bedraagt ruim 250.000 euro. Met uw hulp kunnen wij dit jaar opnieuw de gezondheidssituatie en levensverwachting van enkele duizenden vrouwen en kinderen in kwetsbare omstandigheden aanzienlijk verbeteren. Het zou geweldig zijn als u ons daarbij (opnieuw) zou willen steunen.