Nigeria

Onze visie is een structureel verschil te maken in de gezondheidssituatie en vervolgens ook de economische situatie van elke plaatselijke gemeenschap waar we opereren.

Hoewel we ons primair richten op het verbeteren van de situatie van de zwakkeren in de samenleving op het platteland van Nigeria, in het bijzonder vrouwen en kinderen (weduwen en wezen), proberen we tegelijkertijd de plaatselijke bevolking in z'n totaliteit te laten profiteren van onze projecten. De gemeenschap krijgt toegang tot schoon drinkwater via de diverse basischool en gezondheidscentrum projecten, doordat in de omgeving een aantal extra water tappunten worden aangelegd voor de omwonenden.

Gerealiseerde Projecten 2017

Ohukabia Community Primary School, Awo Idemili

Het Ohukabia Community Primary School project is het derde basisschool project in Awo Idemili. Het betreft een school met ca. 504 leerlingen. Ook profiteren circa 3000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 40.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Ihitenansa Primary Healthcare Centre in Orsu

Dit betreft het eerste gezondheidscentrum project van Stichting RWF in Nigeria, in de regio Orsu in Imo State. Hierbij werd een lokaal gezondheidscentrum / zwangerschapskliniek voorzien van adequate schoon drinkwater, sanitatie en douche faciliteiten. Het centrum behandelt ca. 80 patiënten per dag en heeft een beperkte opname capaciteit voor primair zwangere vrouwen en HIV/AIDS patiënten. Ook profiteren circa 5000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 60.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Ukpo Community Centre in Ukpo

Dit betreft het eerste gemeenschapscentrum project van Stichting RWF in Nigeria. Hierbij werd een lokaal gemeenschapscentrum voorzien van adequate schoon drinkwater en sanitatie faciliteiten. Het centrum krijgt circa 200 bezoekers per dag. Ook profiteren circa 2000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 45.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Abaozor Primary School in Udi

Het Abaozor Primary School project is het eerste RWF basisschool project in Udi, Enugu State. Het betreft een school met ca. 682 leerlingen. Ook profiteren circa 5000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 47.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen. Een belangrijk deel van het bedrag werd bijeengebracht door IKC De Abacus i.s.m Rotary Arnhem-Huissen.

Umuabi Primary Healthcare Centre in Umuabi

Dit betreft het eerste gezondheidscentrum project van Stichting RWF in Umuabi, in de regio Udi, Enugu State. Hierbij werd een lokaal gezondheidscentrum / zwangerschapskliniek voorzien van adequate schoon drinkwater, sanitatie en douche faciliteiten. Het centrum behandelt ca. 200 patiënten per dag en heeft een beperkte opname capaciteit voor primair zwangere vrouwen en HIV/AIDS patiënten. Ook profiteren circa 1500 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 60.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Gerealiseerde Projecten 2016

Obioma Primary School in Ukpo

Het Obioma Primary School project is het derde RWF basisschool project in Ukpo. Het betreft een school met ca. 680 leerlingen. Vanwege de omvang van het leerlingenaantal werden de dimensies van het schoon drinkwater en sanitatie project aangepast. Ook profiteren circa 8000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 45.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Oranto Primary Healthcare Centre Ukpo

Dit betreft het eerste gezondheidscentrum project van Stichting RWF in Nigeria, opnieuw in onze startlocatie Ukpo. Hierbij werd een lokaal gezondheidscentrum / zwangerschapskliniek voorzien van adequate schoon drinkwater, sanitatie en douche faciliteiten. Het centrum behandelt ca. 110 patiënten per dag en heeft een beperkte opname capaciteit voor primair zwangere vrouwen en HIV/AIDS patiënten. Ook profiteren circa 5000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 60.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Ubahaeze Primary Healthcare Centre Awo Idemili

Dit betreft het tweede gezondheidscentrum project van de Stichting RWF, ditmaal in Awo Idemili, regio Orsu. Het centrum behandelt ca. 100 patiënten per dag en heeft een beperkte opname capaciteit voor primair zwangere vrouwen en HIV/AIDS patiënten. Ook profiteren circa 5000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 60.000 euro, die volledig werden gedekt door de bijdrage van Brasserieketen 't Zusje.

Amadim Primary School in Awo Idemili

Het Amadim  Primary School project is het tweede basisschool project in Awo Idemili. Het betreft een school met ca. 444 leerlingen. Ook profiteren circa 2000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ca. 40.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door onze partner Wilde Ganzen.

Gerealiseerde Projecten 2015

Ezinwanne Primary School Awo Idemili

Het vierde RWF project betrof Eziwanne Primary School, een basisschool met 422 leerlingen. Ook profiteren circa 5000 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen circa 40.000 euro, waarvan een derde deel werd bijgedragen door Stichting Wilde Ganzen. Dit was het eerste project in Nigeria dat de RWF buiten Ukpo realiseerde. Awo Idemili in Imo State is de tweede lokale gemeenschap die Stichting RWF voorziet van schoon drinkwater en goede sanitatie op geselecteerde scholen en gezondheidscentra.

Gerealiseerde Projecten 2013

Central School in Ukpo

Het eerste schoon drinkwater en sanitatie project van de stichting RWF werd gerealiseerd op de Central School in Ukpo. Het betrof een basisschool met ca. 446 leerlingen en leerkrachten. Ook profiteerde circa 5500 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten voor dit project bedroegen 32.500 euro, waarvan de helft afkomstig van Stichting Wilde Ganzen.

Unity Primary School in Ukpo

Het tweede RWF project werd uitgevoerd op de Unity basisschool met ca. 350 leerlingen, opnieuw in de gemeente Ukpo (circa 37.000 inwoners) in het zuidoosten van Nigeria. Net als bij het eerste project van onze stichting werd een waterput geslagen, een watertoren met zonnepanelen gebouwd en werd voorzien in een toiletgebouw met 6 toiletten, schoon drinkwater en handwas faciliteiten. Ook profiteren circa 5500 omwonenden van de voor hen aangelegde drinkwater tappunten. De kosten van dit project bedroegen ook 32.500 euro, waarvan de helft werd bijgedragen door Wilde Ganzen.